onsdag den 8. januar 2014

Chokolademuffins-kage

Da Daniel havde sidste dag på arbejdet her d. 29-12 skulle han have kage med. Det var meningen at jeg ville lave muffins med jeg kom til at hælde lidt for meget dej i formene med det resultat at de svulmede op og udover hele bagepladen. Nå hvad gør man så.

Jeg besluttede at prøve at bruge dejen som en kage i stedet for og det lykkedes faktisk rigtig godt. Den var dejlig svampet hele dagen og smagte endnu bedre dagen efter.

Opskriften er en jeg fandt på nettet og den kommer her:

Du skal bruge

250 gram sukker
250 gram smør
200 gram hvedemel
2 tsk bagepulver
4 spsk kakaopulver
4 æg
4 spsk mælk
100 gram chokolade


Tænd ovnen på 190 grader.


Pisk smør og sukker sammen til blandingen er let og luftig.


Pisk æg og mælk i.



Sigt mel, kakaopulver og bagepulver i blandingen.


Pisk til dejen er luftig.


Hak chokoladen groft og kom den i.


Fordel dejen på en bradepande dækket med bagepapir.


Bag kagen i ca. 25 min i ovnen på midterste rille.


Og så er der chokoladekage. I stedet for hvid chokolade kan du også komme almindelig chokolade i, den kunne jeg bedst lide.
Vil du hellere lave muffins af dejen er opskriften her beregnet til ca. 16 muffins og så fordeler du bare dejen i formene og bage dem i 15 min i stedet for.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg gerne en kommentar hvis du har lyst, det gør mig så glad.
På grund af en masse spam er det kun registrerede brugere som kan lægge en kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...